Uppdrag
Nytt uppdrag
Ett projekt består av Uppdrag som genomförs. Skapa ett uppdrag genom att först välja ett projekt och sedan trycka på Nytt Uppdrag.

Man kan också trycka på stjärnan direkt i projektlistan.

Ett nytt uppdrag skapas. Välj prioritet och önskat datum när det ska vara klart. Skriv sedan vad som ska genomföras. Om man har en skriftlig kommunikation med en kund kan man med fördel klistra in kundens egna ord från mail eller liknande.

Listan med uppdrag
Uppdragen sparas och visas i en lista. De kan vara hög-, medium- eller lågprioriterade och de ramas in i dessa respektive färger (röd, blå och grön). När ett nytt uppdrag sparats visas även beställningsdatum i prioritetens färg. Den ansvarige för uppdraget sätts från början till projektledaren. Finns det fler projekt visas en meny med en gul knapp undertill, Flytta till, som används för att flytta alla uppdragen i projektet till något annat projekt.

Visningsalternativ
Visningsalternativen består av en meny för filter och en knapp för sortering. Ovanför filtermenyn inom parentesen ser man hur många uppdrag som för närvarande visas i uppdragslistan.

Filter
- Alla
Visar alla uppdrag i projektet, klara och ej klara, alla prioriteter. - Hög
Visar bara högprioriterade uppdrag, klara och ej klara. - Medium
Visar bara mediumprioriterade uppdrag, klara och ej klara. - Låg
Visar bara lågprioriterade uppdrag, klara och ej klara. - Klara
Visar bara de uppdrag som är klara, alla prioriteringar.
Sortering
Den runda sorteringsknappen bredvid filtermenyn har fyra lägen. Ett tryck på den stegar runt sorteringen i tur och ordning enligt följande:
Redigera uppdrag
Tryck på pennan på ett uppdrag i listan för att redigera det.

- Beställningsdatum
Datum när uppdraget skapades - Klar datum
Datum när uppdraget åtgärdades och blev klart - Ansvarig
Här kan en administratör eller projektledare tilldela uppdraget till någon annan projektmedlem. Om Send assignment mails är påslagen (på mall- eller sidnivå) och ansvarig ändrats skickas en notifikation via mail till den nye ansvarige. - Flytta till
Om det finns andra projekt på samma eller på andra sidor kan man välja något av dessa som uppdraget då kommer att flyttas till. - Prioritet
Ändra prioritet om så önskas. - Tid
Här skriver man den ackumulerade tiden som läggs på att slutföra uppdraget i timmar. Observera att minuter skrivs som decimaler. En timme och fyrtiofem minuter skrivs som 1,75. - Klar
Bockas i när uppdraget är utfört - Uppdrag
Beskrivning på det som ska utföras - Ågärd
Beskrivning på det som utfördes
Skapa rapport
Uppdrag som är klara visas i listan med grå bakgrund. När det finns uppdrag som är klara i listan kan man se ytterligare en knapp underst - Skapa rapport. Tryck på den för att skapa en rapport med alla uppdrag som är klara. När man skapar en rapport tas alla uppdrag som är klara bort från uppdragslistan.
